Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Fullt upp !

Av Evelina - 1 maj 2009 10:45

Fullt upp är det ända sen vi kom tillbaka till Sevenoaks för två veckor sedan. Barnen har börjat skolan igen, lite trögt vad et allt de första dagarna men nu går det bra igen.

Felicia har börjat simskola, det tycker hon är skoj.

Igår var vi på kvartsamtal på Philips skola och han har gjort ett hejdundrande arbete och är nu i princip ikapp i alla ämnen utom handstil som han behöver öva på. Vi är så stolta över honom han har på 24 veckors skoltid nästan helt tagit igen två år !

Annars så är det underbart väder här, jag och barnen har både planterat vinbärsbuskar och jordgubbar, kvar är rabarber att plantera. Örterna är satta och rosor är planterade. Varje kväll får vi nu gå ut och vattna dem så det tar sig.

Henrik har åkt till Madrid idag för att se fotboll, (el classico för den som är fotbollsintressade) med min pappa, hoppas de får bra väder.

Jag och barnen är ensamma i helgen men Mats och Bea har så snällt bjudit hem oss på lördag så det skall bli roligt.

Jag är med och hjälper till på en alphakurs nu under tio veckor, det är spännande och utmanade. Gick ju själv den kursen under hösten och den gav mig väldigt mycket. Den här kursen är det en bra grupp med många frågor och åsikter så det är riktigt givande att sitta med och lyssna.

Lite bilder kommer nu från påsken och sverige. Hunden är Ayla, min systers hund som barnen bara älskar. Jag har lovat dom att hon skall få vara med här på bloggen på bild så här kommer hon.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 5 februari 2010 23:52

Tack och adjö från mig till er alla. http://www.youtube.com/watch?v=X-afZJ9_TIM ...

Av Evelina - 10 januari 2010 14:27

Man skall inte bli kaxig det har livet lärt mig, när man äntligen tror man har läget under kontroll och tänker nu vet jag hur jag har det och allt är i fas. Så kommer något som kastar om allt man någonsin trodde och tvingar en att totalt ändra riktni...

Av Evelina - 7 januari 2010 18:07

Alltså jag vet att det finns miljoner människor i världen som har ett liv i förtvivlan, fattigdom, svält och död. Jag vet ! Jag vet att jag har det bra, jag har egentligen ingenting att klaga på och borde verkligen bara vara nöjd med allt som jag har...

Av Evelina - 29 november 2009 21:39

Imorgon bär det av till Rio de Janeiro, för en intensiv vecka. Spännande är det med en liten känsla av oro ligger det under ! ...

Av Evelina - 26 november 2009 23:44

Snart är det dags och åka till Rio. Kolla skolor, hus/lgh, områden att bo i. Kolla stan få en känsla allt för att kunna bestämma hur vi vill ha det, om vi vill ha det ? Det är verkligen dubbla känslor till allt detta samtidigt undrar jag var syftet...

Ovido - Quiz & Flashcards