Alla inlägg under april 2009

Av Evelina - 14 april 2009 22:36

Ja dagarna går fort när man har roligt !

Här har det varit fullt upp sen planet landade på Landvetter.

De första barnen ville göra när de väl träffat mormor,  morfar och Emelie,  var att träffa sina gamla kompisar såklart så de gjorde de och oj vad de lekte . Det är roligt de har inte träffats på flera månader men det tar några sekunder så är de igång och leker för fullt.

Sen kom Crille och Malin till påsk och förstås hela tjocka släkten på påskafton. Trevligt förstås.

Idag har jag träffat Soile och Linda fikat, planerat trevliga sommaraktiviteter och haft jätteroligt. Barnen och mormor har vrit på bio och haft egna aktiviteter och de var supernöjda när de kom hem.

Imorgon skall vi träffa Britten först och sen Erika, Anders och Oliver ute på Öckerö.

Förresten så passade jag på att kolla barnens tänder hos svensk tandläkare, är fortsatt skeptisk till den engelska.

De tog förstås bilder viket man inte gör i England och Felicia hade ett litet hål som hon skall laga imorgon. Tandläkaren tordde att de berodde på alla astmasprayer hon hade som liten så jag hoppas på det. Däremot Philip som jag egentligen var mest orolig för hade finfina tänder.

Jag själv var hos tandläkaren idag och hade för första gången på många år inget hål att laga, så äntligen med hjälp av  eltandborstar,plackers, munskölj och flourtabletter har jag hittat ett recept som fungerar !

Jag har klippt mig idag med var så nöjd att jag hittat en frisör som jag tyckte var bra men redan efter en vecka så föll håret ihop och efter fyra veckors utväxt såg jag inte klok ut så nu har jag bestämt att jag i fortsättingen struntar i frisörer i England, jag får helt enkelt klippa mig i Sverige istället, frågan är om jag inte skall ta tandläkaren i Sverige med när jag ändå är där ! 

Resten av veckan fortsätter i samma stil fullt upp, men förhoppningsvis så hinner jag skriva ett inlägg till om det innan jag åker hem till Engalnd igen.

Av Evelina - 6 april 2009 14:29

Här kommer några bilder från Dubai bla, vårt hotell, ser ut som en våg, båttturen och soukmarknaden, poolen, stranden och en bild från atlantis.

Håll till godo.

Imorgon bär det av till sverige så nästa inlägg kommer därifrån.

Av Evelina - 5 april 2009 17:51

Hade ingen tillgång till dator i Dubai så det blev inget inlägg därifrån, skönt på ett sätt för Henrik kunde inte heller kolla sina jobbmail. Men nu sitter stackarn och går igenom en veckas mail det är hundratals så det tar tid.

Dubai var bara bra, vädret var sådär det har den sista månaden varit regnrekord i Dubai så när vi landade på söndag morgon vräkte det ner, hela dagen, både ute och inne för taken där håller inte för regn.

Sen var det lite moln och sol blandat ,skönt tycker jag som är en skuggmänniska. Men värmen var underbar.

Barnen är upplösta efter att ha badat i en hel vecka hela dagarna men poolen var riktigt skön faktiskt så jag kunde också bada. 

Vi var Emirates Mall ett av världens största shoppingcenter med en skidbacke inne, lite häftigt faktiskt.

Sen var i gamla delen på kryddsouken och lite andra souker åkte båt över creeken.

Vi åkte längst ut på den konstgjorda palmen(googla på dubai om ni inte vet vad det är) och var på Atlantis. Det är dels ett hotell men de har ett av världens största akvarier som  är gjort som den sjunkna staden med massor med häftiga fiskar. Barnen var frälsta och tittade jättelänge.

Sen var vi på Wild Wadi en vattenpark med 20 tal vattenrutschkannor i ett stort system. Man åkte på stora flytringar först upp, upp, upp och sen ner. Philip behöver jag väl inte säga vad han tyckte, men Felicia förvånade mig hon tyckte det var  jätteroligt och var riktigt modig.

Två kvällar var vi och hälsade på två familjer som Henrik känner och åt riktigt god mat och riktigt trevligt sällskap.

Annars har vi nog mest vilat och njutit av värmen.

Värmen är förresten inte så dålig här i Sevenoaks heller, här har våren kommit på allvar och det är underbart ute.

Nu har vi imorgon på oss och packa om och tvätta, på tisdag morgon bär det av till Sverige där vi äntligen skall få träffa familjen och alla vänner, hoppas våren har kommit dit också !

Bilder från Dubai kommer så fort Henrik har skickat över dem till mig !

Ovido - Quiz & Flashcards