Alla inlägg under mars 2008

Av Evelina - 30 mars 2008 11:54

Blev väckt för en timme sen av Philips kompis som ringde och ville leka stirrade yrvaket på klockan och inspåg att hon var 11:00 kanske dags att gå upp fast egentligen är hon ju bara tio eller hur ?? Sitter nu med kaffekoppen och väntar på att Henrik skall återvända från sin joggingtur har alltid avundats männniskor som kan motionera eller överhuvudtaget åstadkomma något vettigt före 12:00 på dagen. För min del är det omöjligt jag kan inte få igång min hjärna till att dra några vettiga slutsatser och när jag är tvingad tar det lång tid....

Tror jag skall försöka komma iväg till Ikea och köpa den där lampan idag skulle behöva stearinljus också när jag tänker efter. Sen skiner faktiskt solen idag så jag måste ut och njuta av vårsolen jag hoppas verkligen att snön förvinner för gott nu.

Måste försöka hitta hur man länkar till andra bloggar också någon som vet ?

Hittat hur många roliga bloggar som helst som jag vill länka till someone out there help me.

Av Evelina - 29 mars 2008 16:53

trodde jag ja.

Vaknade imorse efter att ha sovit dåligt, drömt om jobb, England och allt annat som pågår.

Så efter barnens engelska kurs och fika på stan så drog jag på mig träningskläderna och tog en joggingtur för att hitta lite av krafterna.

Det gick ganska bra stannade till på gymmet på vägen och bokade tid för genomgång av program tänkte jag skulle börja träna nu och förhoppningsvis bli av med de extra 8 kiolna jag dragit på mig under de sista månaderna.

Skall på familjeweekend med englandskontoret på Henriks jobb och tänker inte vara tjockats av alla då, så det så.

Jag nu tänker säkert några "hurtbulle" och andra "man duger som man är". Det vet väl jag! att jag gör, med eller utan 8 kilo extra men nu skall det bort för gott....... Fortsättning följer.


Fick sms från hundens nya ägare igår kväll det gick jättebra en tung sten föll från mitt hjärta. Lovade desssutom barnen marsvin igår när vi kommer till england, kan man ta med dom på flyget tro ?


Av Evelina - 28 mars 2008 20:50

Ja, nu för det verkligen vara nog, inte nog med att vården har en onaturlig längtan att ständigt omorganisera sig men nu skall de avveckla hela verksamheter, geriatrik skall bli medicin och på två månader har man lyckats splittra en hel avdelning. Jag är så förbannat trött på alltihop så idag så sa jag upp mig. Nu kan de omorganisera sig själva utan mig, så det så.


En annan rolig sak, (ja, det är roligt att säga upp sig), jag inte skrivit om är att vi i augusti månad skall flytta till England hela familjen . Det skall bli jättespännande och roligt. Men onekligen så bidrar det till en hel del spännande händelser i livet, den här veckan har jag ju som redan nämt sagt upp mig, tre månader tidigare än jag hade räknat med men ändå, vi har i förrgår sålt vårt hus. Dessutom så har jag varit tvungen att sälja min älskade hund idag som tyvärr inte kunde följa med till England då det blir en hel del resande mellan England och Sverige och ta med henne varje gång var helt omöjligt.

Så så här på fredag kväll är jag helt slut och önskar att nästa vecka blir lite lugnare, men då börjar de nya spännade stegen till att bli hemmafru på heltid vilket jag ser fram emot.

Är så förbannad trött på alla människor som säger att vara hemma är väl ingenting och då gör man ju inget "på riktigt", ja för alla de som tycker detta så fortsätt fram över att läsa den här bloggen så skall ni får se motsatsen. Att vara hemmafru är verkligen ett arbete mer värt än något annat och jag hoppas att fler inser detta och verkligen sträcker på sig för allt arbete de gör hemma, alla ni gör ett fantasikt jobb så sträck på er kvinnor.



Ovido - Quiz & Flashcards