Alla inlägg under april 2008

Av Evelina - 8 april 2008 14:17

eller vad skall man säga, i helgen sålde vi vårt hus till ett fantastiskt bra pris och nu letar vi bostad i England men utan lycka hittils. Det innebär också  att vi är utan bostad i Sverige under tre veckor i sommar som jag faktiskt hade tänkt vara kvar i Sverige så nu blir det att våldgästa sina vänner och familj.

Hur som helst så rullar väl livet på och jag börjar tänka på att man snart skall börja packa ner allt och vad jobbigt det är.

Nu är ju jag och Henrik ganska vana vid att flytta vi har ju inte bott på samma ställe mer än ungefär två år i taget ochjag måste säga att sista flytten gick oerhört smidigit det var till och med så våra trogna vänner som nog är ganska trötta på att flytta vår familj regagerade och sa "det här gick ju fort den här gången".

Det svåra blir ju att betämma vad man skall flytta med till England och vad man skall lämna hemma i ett förråd, knepigt, jag gillar ju liksom alla mina grejer och har köpt det mesta med omsorg och tanke.

Nåja hur som helst så blir det mer och mer spännande ju fortare tiden närmar sig.

Har börjat på engelsk konversationskurs för att få lite flyt i språket, träffat jättetrevliga människor där, varför har man inte tänkt på det förut att det är trevligt att gå på kurs, det är något jag skall göra när mina barn är större och klarar sig själva lite då skall jag läsa italienska.

Italien förresten skall vi bila till i sommar någon därute som kan en fin badort i norra Italien kan ju höra av sig alla förslag mottages tacksamt.




Ovido - Quiz & Flashcards