Alla inlägg under maj 2009

Av Evelina - 25 maj 2009 14:30

Här i England njuter vi av sommarsol, ledighet och varandra. Felicia har mitterminslov denna veckan och idag är det helgdag i England.

Vi skall äta middag med familjen Walsh nu på eftermiddagen vilket skall bli trevligt. Jag och Felicia skall hitta på lite roligheter men lovet är ju lite hackat då Philip först har lov om två veckor så han går i skolan som vanligt.

Annars så är det precis som vanligt här på ön.

Gradade på taekwondon i torsdag för först reda på torsdag om jag klarade det, allt kändes jättebra men jag tar inte ut något i förskott.

Fullt upp de närmsta tiden är det med bara roligheter och jag har kommit på en ny ide som jag skall försöka jobba på lite framöver....... 


Av Evelina - 4 maj 2009 19:35

Helgen har gått fort, vi har haft långhelg här precis som i Sverige men här har vi varit lediga idag.

Henrik har ju varit i Madrid och tittat på fotboll med min pappa, de hade haft trevligt och matchen var tydligen underhållande så de var nöjda.  

Lördag förmiddag hann vi som var kvar hemma med både klippning av Felicia och kalas för Philip.

Sen var vi  bjudna till fam. Karlssons på lördag eftermiddag/kväll, med god mat och mycket trevligt sällskap så gick resten av lördagen fort.

Mina barn var aningen trötta när vi kom men piggnade till på slutet och då lekte de med Olivia och Mei-Mei jättebra.

Bilen fick stå kvar över natten då champagnet och vinet var utsökt så det blev en förmiddagspromenad på söndagen för att hämta den.

Sen kom Henrik på eftermiddagen och då gick han och barnen genom Knole Park till puben för att äta middag, jag var lat och tog bilen. Efter en god middag så var vi alla aningen trötta och somnade tidigt hela bunten.

Idag har Philip varit hos bästisen Florian nästan hela dagen och lekt i skogen, de bor på landet, så nu ligger Philip däckad i soffan.  

Nu har Henrik åkt igen, till Kastrup, för att därifrån åka till Sverige imorgon på möte och jag är strax på väg till planering för Alpha.

Av Evelina - 1 maj 2009 10:45

Fullt upp är det ända sen vi kom tillbaka till Sevenoaks för två veckor sedan. Barnen har börjat skolan igen, lite trögt vad et allt de första dagarna men nu går det bra igen.

Felicia har börjat simskola, det tycker hon är skoj.

Igår var vi på kvartsamtal på Philips skola och han har gjort ett hejdundrande arbete och är nu i princip ikapp i alla ämnen utom handstil som han behöver öva på. Vi är så stolta över honom han har på 24 veckors skoltid nästan helt tagit igen två år !

Annars så är det underbart väder här, jag och barnen har både planterat vinbärsbuskar och jordgubbar, kvar är rabarber att plantera. Örterna är satta och rosor är planterade. Varje kväll får vi nu gå ut och vattna dem så det tar sig.

Henrik har åkt till Madrid idag för att se fotboll, (el classico för den som är fotbollsintressade) med min pappa, hoppas de får bra väder.

Jag och barnen är ensamma i helgen men Mats och Bea har så snällt bjudit hem oss på lördag så det skall bli roligt.

Jag är med och hjälper till på en alphakurs nu under tio veckor, det är spännande och utmanade. Gick ju själv den kursen under hösten och den gav mig väldigt mycket. Den här kursen är det en bra grupp med många frågor och åsikter så det är riktigt givande att sitta med och lyssna.

Lite bilder kommer nu från påsken och sverige. Hunden är Ayla, min systers hund som barnen bara älskar. Jag har lovat dom att hon skall få vara med här på bloggen på bild så här kommer hon.


  

Ovido - Quiz & Flashcards